27 Αυγούστου, 2012

Το αλαλούμ της σύγχρονης τέχνης

Το αλαλούμ της σύγχρονης τέχνης
Καπέλλα Σιξτίνα του Μικελάντζελο
γράφει ο
καθηγητής Κοινωνιολογίας και συγγραφέας


Στον χώρο της σύγχρονης Τέχνης οι κρίσεις, ειδικά οι αρνητικές, δεν γίνονται δεκτές. Είναι σαν το πολιτικώς ορθό, που έχει φιμώσει κάθε διάλογο.

- Φ. ντε Μοντεμπέλλο

Πόσες φορές δεν σταθήκατε απορημένοι μπροστά σε κάποιο σύγχρονο "έργο Τέχνης", έχοντας την αλγεινή εντύπωση ότι ο καλλιτέχνης σας δουλεύει; Όταν στη συνέχεια προσφύγατε στο απαραίτητο συνοδευτικό κείμενο κάποιου "κριτικού", αντί να αισθανθείτε "διαφωτισμένοι" αναρωτηθήκατε εύλογα: "Τελικά, υπάρχει σήμερα Τέχνη;". Σε ένα ανέκδοτο στην Ελλάδα βιβλίο με συνεντεύξεις του Γουίλλιαμ Μπάροουζ, με τίτλο "The Job", ο μεγάλος αμερικανός συγγραφέας, μεταξύ άλλων πολλών και θαυμαστών λέει ότι "συμφέρον της Ιατρικής είναι η ύπαρξη της αρρώστιας, συμφέρον των βιομηχάνων είναι το αναλώσιμο και το εφήμερο".

Όλα αυτά που με πονάνε…

Όλα αυτά που με πονάνε
γράφει η


Αυτά που βλέπω γύρω μου, με πονάνε. Όχι, δεν είναι όλα άσχημα. Αλλά αυτά που είναι άσχημα είναι αβάσταχτα για την καρδιά μου. Και τα πιο άσχημα για μένα είναι τα δυστυχισμένα παιδιά, που πλέον υπάρχουν άφθονα. Δεν ξέρω πόσα δυστυχισμένα παιδιά υπήρχαν τα προηγούμενα χρόνια ή τις προηγούμενες γενιές, δεν με ενδιαφέρει κιόλας η σύγκριση. Πονάει αρκετά το σήμερα για να κοιτάξω οπουδήποτε αλλού.

Και μη φανταστείς ότι τα δυστυχισμένα παιδιά είναι κάποιας συγκεκριμένης ηλικίας. Είναι βρέφη, είναι παιδιά δημοτικού, είναι έφηβοι, είναι και ενήλικες και συνταξιούχοι.

Είναι τυχαίο που ο άνθρωπος, στην πιο σκοτεινή του ώρα ή την ώρα που κλείνει τα μάτια, φωνάζει "μάνα"; Ζούμε σε μια κοινωνία και ένα "πολιτισμό" που έχει παραμερίσει και υποτιμήσει (όσο δεν πάει άλλο) το ρόλο της μάνας. Αμφιβάλλω αν ήταν ποτέ απόλυτα κατανοητός...

Καμία θρησκεία ανώτερη της Αλήθειας

Καμία θρησκεία ανώτερη της Αλήθειας

Στο Ommen της Ολλανδίας, στις 2 Αυγούστου του 1929, μπροστά στην Α. Βesant και πάνω από 3.000 αντιπροσώπους του Τάγματος του Αστέρα και πολλές χιλιάδες Ολλανδών που τον άκουγαν μέσω ραδιοφώνου, ο Κρισναμούρτι εκφώνησε λόγο με τον οποίο διέλυε το Τάγμα:

18 Αυγούστου, 2012

Μετα-Χριστιανική Ευρώπη

Μετα-Χριστιανική Ευρώπη
Μιλάει στην "Ελεύθερη Έρευνα" η αναπληρώτρια καθηγήτρια της Παντείου, δρ. Πηνελόπη Φουντεδάκη


- Ε.Ε.: Κυρία Φουντεδάκη, πριν λίγο καιρό, μέσα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, Πολωνή Ευρωβουλευτής επιχειρηματολογώντας κατά των αμβλώσεων, ανέφερε ότι η άμβλωση είναι αμαρτία. Είναι δυνατόν στις μέρες μας, μέσα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να συζητούν για αμαρτήματα; Μήπως βρισκόμαστε στην αυγή ενός νέου Μεσαίωνα;

03 Αυγούστου, 2012

Ολυμπιακοί Αγώνες: Η γιορτή του ολοκληρωτισμού!

Ολυμπιακοί Αγώνες: Η γιορτή του ολοκληρωτισμού!

Η υπόθεση του αποκλεισμού της Βούλας Παπαχρήστου από την ελληνική ολυμπιακή αποστολή για τους αγώνες του Λονδίνου (ή, έστω, του Στράτφορντ) εξαιτίας δημοσίευσης ρατσιστικού ανεκδότου στο Τουίτερ (παρεμπιπτόντως, η άποψή μου για το εν λόγω μέσο βρίσκεται εδώ) έδωσε αφορμή για ατελείωτες συζητήσεις στα ελληνικά ΜΜΕ και τα σόσιαλ μίντια. Αράδες επί αράδων γράφτηκαν για να υποστηρίξουν ότι η απόφαση της ελληνικής ολυμπιακής επιτροπής ήταν ορθή ή λάθος.

Μέσα στη γενικότερη πόλωση της συζήτησης μεταξύ Ελλήνων, πολλοί έχασαν το ολυμπιακό γεγονός της Τετάρτης. Η γυναικεία ομάδα ποδοσφαίρου της Βόρειας Κορέας αποχώρησε από τον αγώνα με την Κολομβία επειδή οι διοργανωτές έδειξαν τη σημαία της Νότιας Κορέας στην παρουσίαση των αθλητριών. Οι διοργανωτές των ολυμπιακών αγώνων έσπευσαν να ζητήσουν συγνώμη, αυτό όμως δεν ήταν αρκετό. Το θέμα πήρε αμέσως πολιτικές διαστάσεις και την Πέμπτη, ο Πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου ένιωσε την ανάγκη να απολογηθεί και αυτός εκ μέρους όλης της χώρας. Αντιδράσεις υπήρξαν και από την Κίνα, επειδή ένας τοπικός σύλλογος τόλμησε να αναρτήσει σε γειτονιά του Λονδίνου διάφορες σημαίες, μεταξύ των οποίων και αυτή της Ταϊβάν αντί για αυτή της Ολυμπιακής Επιτροπής της Κινεζικής Ταϊπέι. Εξυπακούεται ότι ο τοπικός σύλλογος άλλαξε χωρίς πολλά-πολλά την "προσβλητική" σημαία.
Νεότερες Αναρτήσεις Επόμενη σελίδα