18 Φεβρουαρίου, 2013

Ποιος ήταν πραγματικά ο Ορφέας;

Ποιος ήταν πραγματικά ο Ορφέας


Η εικόνα που έχουν για την ελληνική αρχαιότητα οι σοβαροί μελετητές της αρχαίας Ελλάδας είναι τελείως διαφορετική από την επίσημη εικόνα που επιβάλλεται από την "χριστιανική εκπαίδευση". Όσοι σπουδάζουν Αρχαιολογία βλέπουν να τους αποκαλύπτεται ένας κόσμος που κρύβεται επιμελώς από την επίσημη εκπαιδευτική κοινότητα και την επικρατούσα αντίληψη.

Να το ξεκαθαρίσουμε από την αρχή: για τους αρχαίους Έλληνες (κι όχι μόνο τους μυημένους, τους φιλοσόφους, τους ιστορικούς, τους διανοητές, αλλά και τον απλό λαό) ο Ορφέας ήταν πραγματικό πρόσωπο για το οποίο υπάρχουν συγκεκριμένες ιστορικές αναφορές, πέρα από τους μύθους που δημιουργήθηκαν για τον Ορφέα, για διαφόρους λόγους.

09 Φεβρουαρίου, 2013

Γονίδια: δεν ελέγχουν τη ζωή μας - Οι σκέψεις μας επηρεάζουν τα γονίδια μας

Γονίδια: δεν ελέγχουν τη ζωή μας
Η νεογέννητη τάση της βιολογίας, η επιγενετική, αμφισβητεί την κυριαρχία των γονιδίων και τάσσεται στην υπηρεσία της σύγχρονης ψυχολογίας.

Πρόσφατα, το μηχανιστικό μοντέλο αποκρυπτογράφησης του κόσμου ήθελε τα πάντα να είναι υποταγμένα στην αδιαμφισβήτητη ισχύ των γονιδίων (που αποτελούν τμήματα του DNA).

Το κεντρικό δόγμα ισχυρίζεται πως το DNA ελέγχει όλη τη βιολογική ζωή, σχεδόν όλες τις πράξεις και τη συμπεριφορά μας. Πληθώρα ερευνών ανακαλύπτει το γονίδιο για χρόνιες ψυχικές ασθένειες, για τον αλκοολισμό, την εξάρτηση από τα ναρκωτικά ακόμη και για τη βία, τη δημιουργικότητα, την πίστη και τον ηρωισμό!

18 Ιανουαρίου, 2013

Η συνειδητότητα στο βάθος του όντος

Η συνειδητότητα στο βάθος του όντος


Η συνείδηση, η συνειδητότητα, η επίγνωση, (αυτά τα τρία είναι ένα), είναι το κοινό στοιχείο όσων υπάρχουν (σε παγκόσμιο και σε ατομικό επίπεδο). Είναι το απλό υπόβαθρο όλων όσων "φανερώνονται", λειτουργούν κι εξελίσσονται. Είναι το ένα και μοναδικό υποστήριγμα κάθε εκδήλωσης.

Εξ’ αιτίας της απλής και κενής φύσης της, η συνειδητότητα δεν γίνεται αντιληπτή αφού "προβάλλεται" το "περιεχόμενο", το "δευτερεύον φαινόμενο". Αυτό συμβαίνει τόσο στο επίπεδο της δημιουργίας (όπου το υποστήριγμα δεν γίνεται αντιληπτό, αλλά "προβάλλεται" η δημιουργία, η γέννηση, η εξέλιξη, το φαινόμενο), όσο και στο επίπεδο του ατομικού όντος (όπου το υποστήριγμα δεν γίνεται αντιληπτό, αλλά "προβάλλεται" η ύπαρξη, η σκέψη, η αντίληψη, το φαινόμενο – το σώμα στην προκειμένη περίπτωση, κι η αντίληψη του εξωτερικού κόσμου).

25 Δεκεμβρίου, 2012

Ιστορίες και συμβολισμός της αναζήτησης στην Αρχαία Ελλάδα

Ιστορίες και συμβολισμός της αναζήτησης στην Αρχαία Ελλάδα
Διάλεξη που δόθηκε από το Φιλοσοφικό Σύλλογο ΙΑΜΒΛΙΧΟ την 1 Απριλίου 1987 στη Θεσσαλονίκη & 8 Απριλίου 1987 στην Αθήνα


Απόψε, κάτω από το φως των αρχαίων ελληνικών μύθων, θα προσπαθήσουμε να εξετάσουμε τη βαθύτερη διάσταση και τις εσωτερικές προεκτάσεις της μυθολογίας. Θα επιχειρήσουμε, λοιπόν, μια συνοπτική μελέτη, εξετάζοντας ορισμένους από τους εξέχοντες μύθους και πρόσωπα.

Πριν προχωρήσουμε σε οποιουδήποτε είδους εξειδικευμένη θεώρηση, ας δούμε ποιος είναι ο ρόλος του ανθρώπου και η συμμετοχή του στη μυθοπλαστική διαδικασία. Η μυθολογία είναι ανθρωποκεντρική. Πλάστηκε από τον άνθρωπο για τον άνθρωπο και αποτελεί ουσιαστικά το θησαυροφυλάκιο της φυλετικής του μνήμης. Είναι η αποτύπωση της κοσμικής του καταγωγής και των δυνάμεων που κινούν το εξελικτικό του πεπρωμένο. Είναι σχεδόν η μοναδική αλυσίδα συσχετισμών που έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει την έρευνά μας πίσω στα βάθη των αιώνων, εκεί που η ιστορική επιστήμη χάνει τα χνάρια της λογικής απόδειξης.

24 Δεκεμβρίου, 2012

Η θεωρία του σκοπού της ζωής (Φρίντριχ Νίτσε)

Η θεωρία του σκοπού της ζωής



αποσπάσματα από το βιβλίο "Η θεωρία του σκοπού της ζωής"
μετάφραση Χρύσα Αντωνίου – Εκδόσεις Δαμιανού


Η ευτυχία μου: Από τότε που κουράστηκα να γυρεύω, έμαθα να βρίσκω. Από τότε που κάποιος άνεμος μου εναντιώθηκε, ταξιδεύω με όλους τους ανέμους.

- Φρίντριχ Νίτσε

Πάντα βρίσκω όλους τους ανθρώπους, όπως κι αν τους κοιτάζω, με καλοσύνη ή κακία, να φροντίζουν για ένα πράγμα: Πως να εξυπηρετήσουν τη συντήρηση του είδους. Και φροντίζουν γι' αυτό, όχι από αγάπη για το είδος, αλλά γιατί δεν υπάρχει μέσα τους τίποτα παλιότερο, δυνατότερο, ανέλεκτο και πιο ακατανόητο από αυτό το ένστικτο, γιατί είναι αλήθεια πως το ένστικτο αυτό, είναι στην κυριολεξία η ουσία του είδους μας, η ουσία του κοπαδιού μας.
Νεότερες Αναρτήσεις Επόμενη σελίδα