06 Ιανουαρίου, 2014

Ο Άγνωστος Πόλεμος...

...με τα πασίγνωστα θύματα.
Τι σχέση έχει το λιμάνι του Πειραιά με τον εμφύλιο πόλεμο στη Γιουγκοσλαβία και την ανατροπή του Μουμπάρακ;
Γιατί οδηγούν την Αίγυπτο σε σίγουρο εμφύλιο πόλεμο;
Ποια είναι τα σχέδιά τους για την Ελλάδα;



Εσταυρωμένος
Στην παγκοσμιοποιημένη οικονομία που ζούμε, βλέπουμε να συμβαίνουν μερικά πράγματα, τα οποία είναι ανεξήγητα. Θα περίμενε κανείς στην Ευρώπη — η οποία εξακολουθεί ακόμα και τώρα, στην εποχή της κρίσης, να είναι μακράν η πλουσιότερη αγορά του κόσμου — να επωφελούνται του παγκόσμιου εμπορίου οι τυχεροί, οι οποίοι βρίσκονται πάνω στον "δρόμο" των δικτύων της. Οι τυχεροί, οι οποίοι στην εποχή της ακμής της Κίνας βρέθηκαν να "κάθονται" πάνω στον νέο "δρόμο του μεταξιού" της Ανατολής. Αυτοί, οι οποίοι ελέγχουν τα φυσικά "περάσματά" αυτού του "δρόμου" μεταξύ Κίνας και Ευρώπης και έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν πάνω του τα διαμετακομιστικά του κέντρα... Τα κέντρα εκείνα, τα οποία αποτελούν μικρές "καρδιές" που "αιματώνουν" την ευρωπαϊκή αγορά απ’ άκρη σ' άκρη.

Μια τέτοια ανάγκη συνεχούς "αιμάτωσης" της αγοράς με εμπορεύματα είναι μόνιμη, γιατί στα τελευταία τριάντα χρόνια έχουν συμβεί τεράστιες εξελίξεις στον τομέα της παραγωγής. Η Ευρώπη έπαψε να είναι ένας από τους μεγάλους παραγωγούς αυτού του κόσμου και περιορίστηκε στον ρόλο του μεγαλύτερου καταναλωτή. Χρειάζεται μόνιμα την "αιμάτωση" των εισαγόμενων εμπορευμάτων, γιατί έχει σε μεγάλο βαθμό αποβιομηχανιστεί. Δεν καλύπτει μόνη της τις βασικές της ανάγκες και ως εκ τούτου είναι εξαρτώμενη από τις εισαγωγές... Τις εισαγωγές από την Κίνα. Η κινέζικη δεσπόζουσα θέση στην παραγωγή επηρεάζει το σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς και αυτό δημιουργεί ένα πλήθος παράπλευρων συνεπειών.

Οντολογία και Ψυχολογία του Εγώ

Οντολογία και Ψυχολογία του Εγώ


Το ΟΛΟΝ εξ' ορισμού περιλαμβάνει τα πάντα σε μια Ενότητα, σαν πεδίο αντίληψης, σε μια αντίληψη που δεν κάνει διαχωρισμούς, που είναι πέρα από την δυαδικότητα, σε ένα βίωμα που περιλαμβάνει και ύπαρξη και περιβάλλον, σε μια εμπειρία ενότητας με τον κόσμο... Αυτό που για κάποιους ανθρώπους αποτελεί άμεση επαφή με την πραγματικότητα, παραμένει μεταφυσικό αίτημα για τον άνθρωπο, ή αποτελεί (η πιο πάνω διαβεβαίωση) απλά μια νοητική σύλληψη (τη βάση μιας θεωρίας, ίσως).

Όμως στο επίπεδο που λειτουργούν οι άνθρωποι – με τον τρόπο που διαχειρίζονται την σκέψη τους – αντιλαμβάνονται μέσα από την δυαδική αντίληψη.

Ο Εαυτός και το άλλο.
Το Ον και η δραστηριότητα.
Ο Νους και η εμπειρία.
Ο Γνώστης κι η γνώση.
Ο Σκεπτόμενος κι η σκέψη, το υποκείμενο και το αντικείμενο.
Το Εγώ και ο κόσμος;

04 Ιανουαρίου, 2014

Διάλεξη Περί Έρωτος

Διάλεξη Περί Έρωτος
γράφει ο
Για την βιβλιοθήκη του Δήμου Εύοσμου


Επιθυμώ να ξεκινήσω την διάλεξή μου με ερωτήματα, διότι η λέξη ερωτώ έχει την ρίζα της στον Έρωτα και όπως ο Έρωτας γονιμοποιεί τα πάντα στο Σύμπαν, έτσι και τα ερωτήματα γονιμοποιούν Νόες. Ιδιαίτερα όταν τα Ερωτήματα έχουν φωτιά. Και το ερώτημα με το οποίο επιθυμώ να ξεκινήσω την σημερινή περί Έρωτος διάλεξη, είναι το εξής.

Υπάρχει κάποια Επίσημη, Νόμιμη, Εθνική ή Κρατική Παιδεία, περί Έρωτος; Μάλλον Όχι. Το ίδιο επίσης Ερώτημα επιθυμώ να απευθύνω και προς την λεγόμενη Πνευματική ή Ακαδημαϊκή Κοινότητα και ειδικά την κοινότητα των επιστημών της Φιλοσοφίας, της Ψυχιατρικής και της Ψυχολογίας. Υπάρχει κάποια επίσημα αναγνωρισμένη άποψη περί Έρωτος ως Ορθή και Υγιείς και η οποία όταν παραβιασθεί από κάποιο άτομο αυτό να αρρωστήσει στο σώμα και την Ψυχή του; Εξ όσων γνωρίζω μάλλον Όχι.

03 Ιανουαρίου, 2014

Φρίντριχ Νίτσε - Ο Ζαρατούστρα για το Νέο Είδωλο

Φρίντριχ Νίτσε - Ο Ζαρατούστρα για το Νέο Είδωλο

"Τάδε Έφη Ζαρατούστρα" (απόσπασμα)

Αλλού εξακολουθούν να υπάρχουν λαοί και κοπάδια, αλλά όχι στον τόπο μας αδέρφια μου. Εδώ υπάρχουν κράτη. Κράτος; Και τι είναι τούτο; Ελάτε τώρα! Ανοίξτε τα αυτιά σας, διότι πρόκειται να σας πως έναν λόγο για τον θάνατο των λαών.

Κράτος ονομάζεται το πλέον παγερό από όλα τα παγερά τέρατα. Επίσης, ψεύδεται παγερά. Τούτα τα ψεύδη σέρνονται έξω από το στόμα του: "Εγώ, το κράτος, είμαι ο λαός". Ψέμα! Δημιουργοί ήταν εκείνοι που δημιούργησαν τους λαούς και κρέμασαν από πάνω τους μία πίστη και μία αγάπη. Έτσι υπηρέτησαν τη ζωή. Ολετήρες είναι αυτοί που στήνουν παγίδες για πολλούς και τις αποκαλούν κράτος. Κρεμούν από πάνω τους ένα σπαθί και εκατό επιθυμίες. Εκεί, όπου ακόμη υπάρχει λαός, το κράτος δεν νοείται, αλλά μισείται σαν ένα κακό μάτι και σαν μία παραβίαση των παραδόσεων και των νόμων.

Σας φανερώνω το εξής σημάδι: κάθε λαός μιλά την γλώσσα του καλού και του κακού του και γειτονικός λαός δεν την εννοεί. Έχει πλάσει την γλώσσα του για τον εαυτό του, σύμφωνα με τις παραδόσεις και τους νόμους του. Το κράτος, όμως, ψεύδεται σε όλες τις γλώσσες του καλού και του κακού και ψεύδεται οτιδήποτε κι αν λέει, ενώ έχει κλέψει οτιδήποτε κατέχει. Όλα του είναι πλαστά. Μασά με κλεμμένα δόντια, το δαγκωνιάρικο. Μέχρι και τα σπλάχνα του είναι ψεύτικα. Γλωσσική σύγχυση του καλού και του κακού: σας φανερώνω τούτο το σημάδι ως σημάδι τού κράτους. Πράγματι, τούτο το σημάδι υποδηλώνει την θέληση για θάνατο!

01 Ιανουαρίου, 2014

Η απόρριψη των Δασκάλων και των Διδασκαλιών στον Κρισναμούρτι

Η απόρριψη των Δασκάλων και των Διδασκαλιών στον Κρισναμούρτι
Ένα θέμα που συχνά αναφύεται και το οποίο αποτελεί κεντρικό σημείο στη διδασκαλία του Κρισναμούρτι, είναι αυτό της χρησιμότητας ή μη των δασκάλων και των σχολών.
Παρατηρείται το παράδοξο φαινόμενο ο άνθρωπος που πολέμησε όλη του τη ζωή τις αυθεντίες να εκλαμβάνεται ο ίδιος ως αδιαμφισβήτητη αυθεντία και τα λόγια του να επαναλαμβάνονται ως αυταπόδεικτες αλήθειες. Αυτό ίσως οφείλεται στην έλλειψη βαθιάς κατανόησης και στην ενδόμυχη ανάγκη πολλών αναζητητών να βρουν κάποιο σταθερό στήριγμα στην πορεία τους... Έτσι, ακόμα και η αμφισβήτηση που θα άνοιγε τον ψυχικό και πνευματικό χώρο των ανθρώπων μετατρέπεται σε ένα ακόμη νοητικό είδωλο.

Ο Δρόμος της εσωτερικής έρευνας δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα και δεν υπάρχουν λεωφόροι που να οδηγούν μαζικά στην κορυφή. Κάθε βεβαιότητα και συναισθηματική προσκόλληση, ακόμα και στην αρνητική προσέγγιση της αλήθειας γίνεται ένα νέο, ανυπέρβλητο εμπόδιο. Ο ερευνητής καλείται να γίνει ένα είδος σχοινοβάτη και μάλιστα χωρίς προστατευτικό δίχτυ. Κάθε φορά που παρατηρεί να γέρνει αριστερά θα πρέπει να μετακινείται δεξιά και αντίστροφα, αν θέλει να μη χάσει την ισορροπία του. Η αναζήτηση ξεκινάει πραγματικά όταν φθάσει κανείς στο τέρμα των έτοιμων δρόμων, όταν δηλαδή βιώσει υπαρξιακά στην Α-πορία.
Νεότερες Αναρτήσεις Επόμενη σελίδα