28 Απριλίου, 2014

Περί Μονοτονίας

Περί Μονοτονίας
γράφει ο


Ποιο είναι το δηλητήριο της σύγχρονης βιομηχανικής ζωής μας; Αναμφίβολα η μονοτονία - μονοτονία της εργασίας και της ανούσιας κοινωνικής και κοινοτικής ζωής.

Halford Mackinder

Για την κοινωνία, η εξέλιξη της ανθρωπότητας δεν πρέπει να είναι σταθερή και ακόμη λιγότερο μονότονη. Το πρέπον της κοινωνίας είναι η μονοτονία που αποτελεί το επακόλουθο του οράματός της, δηλαδή η αθανασία του παρόντος. Κατά συνέπεια, όλο το σύστημά της είναι βασισμένο στην ιδέα ότι η ζωή είναι απλώς μία ημέρα που επαναλαμβάνεται. Όλη η ουσία για τα άτομα της κοινωνίας είναι πώς να περάσει η ημέρα. Δεν υπάρχουν επιπτώσεις που αγγίζουν το αύριο. Το παίγνιο έχει μόνο μία αρχή, την αρχή της επανάληψης. Και οι κανόνες αφορούν μόνο την ημέρα. Σε αυτό το πλαίσιο, ούτε η θρησκεία δεν έχει νόημα, εκτός αν συμπίπτει με την έννοια της καθημερινότητας. Όσο πιο απλοϊκή είναι η θρησκεία τόσο το καλύτερο, διότι έτσι είναι εύκολη η εφαρμογή της.

Οι σχέσεις είναι οι άνθρωποι που είναι μαζί σας ακόμα κι όταν είναι μακριά σας

Σχέσεις
γράφει ο


Υπάρχουν βιβλία, που έχουν γραφτεί εδώ και αιώνες και μπορούν να μας επηρεάζουν, τα διαβάζουμε και μας αγγίζουν. Είμαστε μέσα σε αυτήν τη συνέχεια της Ανθρωπότητας, ενώ νομίζουμε ότι αυτά που μας επηρεάζουν είναι μόνο τοπικά, πολύ κοντινά, δίπλα μας. Το πρόβλημα είναι ότι αυτό που είναι δίπλα μας, δεν είναι πάντα μαζί μας. Ενώ, αυτό που είναι μακριά μας, δεν είναι ποτέ δίπλα μας, αλλά μπορεί να είναι μαζί μας. Άρα, είναι η διαφορά μεταξύ της επαφής και της σχέσης.

Η παιδεία μας μαθαίνει σιγά-σιγά ότι αυτό που έχει σημασία δεν είναι η επαφή, αλλά η σχέση. Η σχέση πρέπει να έχει δύο στοιχεία, τα οποία είναι τα εξής: άμα δεν έχετε τη διπλή σχέση, τότε η σχέση δεν υπάρχει, ενώ η επαφή υπάρχει.

Αρχέτυπα: Η Καταγωγή των Ανθρώπινων Ιδεών

Αρχέτυπα
γράφει ο


Ο Πλάτωνας έλεγε πως για κάθε ιδέα ή αντικείμενο στον ανθρώπινο κόσμο, υπάρχει και μία αντίστοιχη υπερβατική απεικόνιση στον κόσμο των ιδεών. Έτσι λοιπόν θα υπήρχε μία απεικόνιση σε εκείνο το μεταφυσικό κόσμο όχι μόνο για ένα καθημερινό αντικείμενο, μία καρέκλα π.χ., αλλά και για κάθε ιδέα, θα υπήρχε δηλαδή και ιδανική απεικόνιση της δικαιοσύνης, της ομορφιάς, της κακίας, κ.ο.κ. Με αυτήν τη συλλογιστική, ο Πλάτωνας σκόπευε να δείξει ότι μέσα στο σύμπαν υπάρχει μία αντικειμενική και ανώτερη κατάσταση μέσα από την οποία θα μπορούσε να περιγραφεί το Ιδανικό. Το Ιδανικό για τον Πλάτωνα ήταν και αυτό μια ιδέα, κάπου μέσα στον κόσμο των ιδεών.

Ο Jung αιώνες μετά, θα θεωρήσει την ύπαρξη αντικειμενικών υπερβατικών μορφών, από τις οποίες θα αποτελείται η ανθρώπινη ψυχή και τις οποίες ονόμασε αρχέτυπα. Τ' αρχέτυπα θα μπορούσαν να "συγκεντρωθούν" - εκφραστούν στον ανθρώπινο ψυχισμό με τη μορφή συμπλεγμάτων, τουλάχιστον σ' ένα πρώτο, ψυχαναλυτικό, επίπεδο. Πάντως, σε ό,τι αφορά μια σύγκριση ανάμεσα στον Πλάτωνα και στον Jung, υπήρξε μεταξύ ίσως άλλων και μία σημαντική διαφοροποίηση, η οποία εν μέρει είχε ήδη γίνει από άλλους αρχαίους Έλληνες, όπως και από σύγχρονους ή λίγο προγενέστερους του Jung επιστήμονες. T' αρχέτυπα, οι θεμελιώδεις αυτές οντότητες των ανθρώπινων ιδεών, δεν προϋπάρχουν των ανθρώπινων σκέψεων, αλλά δημιουργούνται κατά τη στιγμή της αλληλεπίδρασης της ανθρώπινης ψυχής (ατομικού ασυνείδητου) και της παγκόσμιας ψυχής (συλλογικό ασυνείδητο). Επομένως, τ' αρχέτυπα είναι δευτερογενείς υπάρξεις, δεν προϋπάρχουν σε κάποιον κόσμο "αρχετυπικών ιδεών", αλλά αποκτούνε "σχήμα" και συγκεκριμένη σημασία τη στιγμή της αλληλεπίδρασης με την ανθρώπινη ψυχή.

27 Απριλίου, 2014

Ο Κένταυρος Χείρων και η Κληρονομιά του στην Επίτευξη της Αυτογνωσίας

Ο Κένταυρος Χείρων
Τὸ μὲν εὔρημα θεῶν, Ἀπόλλωνος καὶ Ἀρτέμιδος, ἄγραι καὶ κύνες• ἔδοσαν δὲ καὶ ἐτίμησαν τούτῳ Χείρωνα διὰ δικαιότητα.
ὁ δὲ λαβὼν ἐχάρη τῷ δώρῳ καὶ ἐχρῆτο•

Ο κένταυρος Χείρων, γιος του Κρόνου και της νύμφης Φιλύρας είναι μια σημαντική μορφή της ελληνικής μυθολογίας, τόσο για τη σχέση του με τη θεραπεία και άλλες υπό διαμόρφωσιν φυσικές επιστήμες του αρχαίου κόσμου, όσο και για τη σχέση του με τη διδασκαλία των ηρώων. Υβριδική μορφή (όταν ο Κρόνος, που είχε ερωτευτεί την Φιλύρα, έγινε αντιληπτός από την σύζυγό του Ρέα, μεταμορφώθηκε σε άλογο και αυτή η μεταμόρφωση έδωσε στον Χείρωνα την διφυή του μορφή). Έτσι ξεκινάει ο Κυνηγετικός, το πρώτο εγχειρίδιο για το κυνήγι που γράφτηκε τον 5ο π.X. αιώνα από τον Ξενοφών τον Αθηναίο. Σε ελεύθερη μετάφραση λέει: "Τα κυνήγια και τα σκυλιά είναι δημιουργήματα των θεών, του Απόλλωνα και της Αρτέμιδος. Τα παραχώρησαν τιμώντας των Χείρωνα για την δικαιοσύνη του. Όταν εκείνος τα έλαβε, ευχαριστήθηκε με τη δωρεά και την αξιοποιούσε". Παρακάτω ο Ξενοφώντας αναφέρει αυτούς που θήτευσαν κοντά στον Χείρωνα και έγιναν μαθητές του "στα κυνήγια και σε άλλα καλά ζητήματα".

26 Απριλίου, 2014

Ευρώ - Τα Ένοχα Μυστικά του

Ευρώ
γράφει ο
Πρώτη δημοσίευση 5 Δεκ. 2010


Τα μυστικά που του επιτρέπουν να λειτουργεί ως "εργαλείο" ιμπεριαλισμού.

Τα μυστικά, που του επιτρέπουν να βοηθά τα καρτέλ να λεηλατούν τους λαούς της Ευρώπης.


Έχει αναρωτηθεί κάποιος γιατί το Ευρώ έχει τα χαρακτηριστικά που έχει ως νόμισμα;

Είναι τυχαία ή μήπως εξυπηρετούν κάποια συγκεκριμένη στρατηγική;

Γιατί, για παράδειγμα, ενώ η Ε.Ε. μιμείται τις ΗΠΑ στην οικονομική πολιτική, δεν τις μιμήθηκε και στο θέμα του χαρτονομίσματος;

Γιατί, ενώ το δολάριο έχει στο σύνολο των χαρτονομισμάτων του το ίδιο μέγεθος και την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία, το Ευρώ δεν το μιμείται;
Νεότερες Αναρτήσεις Επόμενη σελίδα