30 Ιανουαρίου, 2015

Η Συμβολική Γεωμετρία του Σεξ

Η Συμβολική Γεωμετρία του Σεξ
γράφει ο


Τι είναι αυτό που μας επιτρέπει να δούμε το σεξ μέσα από την σκοπιά του συμβολισμού; Το γεγονός πως είναι κάτι περισσότερο από το προφανές. Διότι αν το σεξ ήταν απλά η εκδήλωση του ενστίκτου τότε γιατί συνοδεύεται από την τελετουργία του φλερτ;

Η περιτεχνεία του φλερτ φανερώνει τον βαθμό της φαντασίας τον οποίο καταβάλει το άτομο, δηλαδή την ποιότητα της ψυχής του. Γι' αυτό και το φλερτ, αν και μέρος της διαδικασίας παρουσίασης και πειθού (που όμοια της συναντάμε και σε ζώα όπως στο χορό των περιστεριών ή στο ξεδίπλωμα της ουράς του παγωνιού) δεν περιορίζεται στο βιολογικό σκοπό του ζευγαρώματος, αλλά χρωματίζεται από τις προσωπικές ιδιότητες του ατόμου.

09 Ιανουαρίου, 2015

Νίκος Καζαντζάκης: Πρέπει να Γίνεις Εσύ Ήλιος

Νίκος Καζαντζάκης

Πρέπει να γίνεις εσύ ήλιος για να φωτίσεις τους σβησμένους ήλιους των άλλων. Δεν υπάρχουν ιδέες, υπάρχουν μονάχα άνθρωποι που κουβαλούν τις ιδέες κι αυτές παίρνουν το μπόι του ανθρώπου που τις κουβαλάει.

Πού να βρω μια ψυχή σαρανταπληγιασμένη κι απροσκύνητη, σαν την ψυχή μου, να της ξομολογηθώ;

16 Νοεμβρίου, 2014

Η θέση του θύματος είναι δική μου!

Θύμα

Στα διαπροσωπικά παίγνια των ανθρώπων, η θέση του θύματος είναι καταρχήν περιζήτητη. Καθένας σπρώχνει, τραβάει, κάνει κόλπα, βάζει στους άλλους ή στον εαυτό του τρικλοποδιές, κινεί γνωστούς και βάζει μέσον, εξαντλεί πόρους και μυαλό, κατά κανόνα ασυναίσθητα, ασυνείδητα, ώστε να βρεθεί εκείνος στη θέση του θύματος – όποτε προβλέπεται και συχνά προβλέπεται.

11 Νοεμβρίου, 2014

Ζεύγη αντιθέτων

Ζεύγη αντιθέτων
Είχε παρατηρήσει ότι, ενώ τα πάντα εκφράζονταν σε ζεύγη αντιθέτων στην περιοχή του ειδέναι, ή καλύτερα σε διπολική βάση, π.χ. ευτυχία – δυστυχία, γέννηση – θάνατος, το ειδέναι έδειχνε μια περίεργη στενότητα, σαν να μη μπορούσε να περιλάβει ολόκληρο το πολικό ή αντιθετικό ζεύγος μέσα του. Γι' αυτό κατέφευγε σε μια πράξη βίας.

Έκοβε δηλαδή το ζεύγος "ευτυχία" από το ζεύγος "ευτυχία – δυστυχία" ή μόνο τη γέννηση από το ζεύγος "γέννηση – θάνατος". Μ' αυτό τον τρόπο παρουσίαζε μια ικανότητα εκλογής. Αλλά η εκλογή του μεροληπτούσε υπέρ του ευχάριστου, μ' άλλα λόγια, το ειδέναι έδειχνε μια σαφή προτίμηση προς το ηδύ, προς το ευχάριστο και μια απέχθεια προς τον έτερο πόλο του ευχάριστου. Έτσι ανακήρυσσε σε απόλυτη αξία το αντικείμενο της εκλογής του, που ήταν πάντα το ηδύ.

30 Οκτωβρίου, 2014

Διαλογισμός: Η λάθος πεποίθηση

Διαλογισμός
Όταν οι άνθρωποι επιχειρούν να πειραματιστούν με τον διαλογισμό, συχνά διαμαρτύρονται ότι οι σκέψεις τους γίνονται ανεξέλεγκτες και αρχίζουν να τους επιτίθενται πιο άγρια από ποτέ. Όσοι όμως έχουν εντρυφήσει χρόνια στο διαλογισμό γνωρίζουν ότι αυτό είναι ένα πολύ καλό σημάδι για όσους είναι αρχάριοι στο διαλογισμό. Δεν είναι οι σκέψεις μας που έχουν γίνει πιο άγριες κι επιθετικές, αλλά εμείς που έχουμε γίνει πιο ήσυχοι και καταφέρνουμε τελικά να αποκτήσουμε συνείδηση του πόσο θορυβώδεις ήταν οι σκέψεις μας πάντα. Αντί να αποκαρδιωνόμαστε λοιπόν και πολλές φορές να τα παρατάμε, μπορούμε να προσπαθήσουμε να γίνουμε ακόμα περισσότερο παρόντες στη στιγμή και να συνεχίσουμε να επιστρέφουμε ξανά και ξανά στην αναπνοή μας.

Η αρχαία ανατολική σοφία μας επισημαίνει ότι στο ξεκίνημα του διαλογισμού οι σκέψεις θα έρχονται η μία πίσω απ' την άλλη ακατάπαυστα, σαν έναν καταρράκτη που χύνεται σε έναν απόκρημνο γκρεμό. Σταδιακά, καθώς προοδεύουμε στο διαλογισμό, οι σκέψεις γίνονται σαν το νερό που τρέχει σε ένα ρηχό, στενό ποτάμι κι αργότερα όπως τα πιο ήρεμα νερά ενός μεγαλύτερου και βαθύτερου ποταμού που ρέουν ήσυχα προς τη θάλασσα. Τελικά ο νους γίνεται όπως ένας ακίνητος και γαλήνιος ωκεανός που ρυτιδώνεται μόνον περιστασιακά στις ήπιες ριπές του ανέμου.
Νεότερες Αναρτήσεις Επόμενη σελίδα